قالیشویی شربت اوغلی شعبه اصلی تهران

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات لکه برداری فرش

لکه برداری فرش امری دشوار در منزل میباشد،در صورت امکان با قالیشویی شربت اوغلی تماس بگیرید.

لکه برداری فرش

لکه بری فرش یکی از کارهای بسیار تخصصی است که به دانش و تجربه در شناخت انواع فرش‌‌ها و جنسشان و روش پاک کردن آن‌ها نیاز دارد. لکه برداری فرش، یکی از خدمات قالیشویی های متخصص است. در واقع وجود این سرویس در قالیشویی ها نشان دهنده سطح بالای تخصص آن مرکز است همانند قالیشویی در منطقه غرب تهران. اما شما می توانید فرآیند لکه بری فرش را در خانه و با استفاده از شوینده های خانگی نیز انجام دهید. دقت کنید که از این روش‌ها با احتیاط فراوان استفاده کنید و تا مطمئن نشدید که علت لکه ایجاد شده چیست و لکه بری فرش در خانه به بافت آن آسیب وارد نمی‌کند، اقدام به پاک ‌سازی لکه نکنید. در این مقاله از وب ‌سایت قالیشویی شربت اوغلی قصد داریم شما را با انواع روش‌های لکه بری فرش برای از بین بردن لکه های مختلف فرش آشنا کنیم.

نکات اولیه در تمیز کردن لکه فرش

در مورد لکه بری فرش فارغ از اینکه چه نوع لکه‌ای را می‌ خواهید پاک کنید؛ باید فرش را از لحاظ تمیزی نیز بررسی کنید. در واقع در بسیاری از لکه ها ممکن است آلودگی به عمق فرش و حتی پشت فرش نیز رسوخ کرده باشد و باید تمیز شود. دقت داشته باشید که اگر چه مسئله پاک کردن لکه بسیار مهم است؛ اما موضوع پاکیزگی فرش و جلوگیری از پوسیدگی آن (ناشی از رطوبت و آلودگی فرش) نیز اهمیت زیادی دارد.

"</p

برای لکه بری فرش از شوینده به صورت غیر مستقیم استفاده کنید

برای لکه برداری فرش از هر ماده شوینده‌ای که استفاده می‌کنید بهتر است که ماده شوینده را مستقیماً به فرش نزنید. در این زمینه بهترین کار این است که یک دستمال سفید و تمیز پارچه‌ای را به شوینده آغشته کرده و با دقت روی لکه بکشید. ریختن ماده شوینده روی فرش موجب می‌شود تا به عمق فرش شما وارد شود و تمیز کردن آن دشوار شود. به علاوه این موضوع می‌تواند سبب ایجاد پوسیدگی در فرش شود.

<yoastmark class=

به سرعت بعد از ایجاد لکه، اقدام به تمیز کردن آن کنید

نکته دیگر اینکه تفاوتی ندارد لکه موجود ناشی از چه چیزی باشد. در درجه اول شما باید آلودگی سطحی که هنوز به خورد فرش نرفته است را از روی فرش بردارید. سپس لکه بری فرش را آغاز کنید؛ و در نهایت در صورتی که آلودگی به عمق و پشت فرش نفوذ کرده، اقدام به پاکسازی این بخش‌ها نمایید.

بعد از لکه بری فرش آن را خشک کنید

توجه کنید که پس از لکه بری فرش دستبافت و یا ماشینی، محیط مناسبی ایجاد کنید تا در کوتاه ‌ترین زمان ممکن فرش خشک شود. برای این کار می توانید چنجره ها را باز کنید و یا پنکه را روشن کنید و به سمت فرش قرار دهید. ماندن رطوبت در تار و پود فرش، به راحتی می‌تواند منجر به پوسیدگی و از بین رفتن فرش شود.

برای لکه بری فرش دستمال را به جهت مناسب بکشید

برای لکه بری فرش در هنگام پاک ‌سازی لکه حتما دستمال را از سمت بیرون به داخل بکشید. این کار کمک می‌کند که لکه ایجاد شده پخش نشود. در صورتی که هیچ تجربه ای در شستشو و تمیز کردن فرش ندارید می توانید از خدمات قالیشویی نوین برای لکه بری فرش و قالی استفاده کنید.

مواد لازم برای پاک کردن لکه فرش

چای و قهوه یکی از معمول ‌ترین مواردی است که منجر به ایجاد لکه روی فرش می‌شود. خوشبختانه این لکه ‌ها تقریبا راحت پاک می ‌شوند. برای لکه بری فرش در خانه تنها لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در قدم اول بهتر است با یک قاشق باقی ‌مانده مواد ریخته شده را پاک کنید.
  • در قدم دوم با یک دستمال پارچه ‌ای سفید و تمیز و کف صابون، لکه را تا جای ممکن پاک کنید.
  • در نهایت اگر هنوز هم آثار لکه را مشاهده می‌کنید؛ استفاده از سرکه سفید به مقدار کم می ‌تواند موثر باشد.

در ادامه به بررسی از بین بردن لکه های مختلف روی فرش می‌پردازیم.

ترفندهای ساده برای لکه بری فرش

برای از بین بردن انواع لکه از روی فرش باید از مواد حلال و تمیز کننده‌های مناسبی استفاده کنید. معمولاً بهتر است در اولین فرصت بعد از ایجاد لکه نسبت به از بین بردن آن اقدام کنید. زیرا هر چقدر یک لکه بیشتر روی تا رو پود فرش باقی بماند، از بین بردن آن نیز سخت‌تر خواهد شد. در ادامه می‌توانید با بهترین روش‌های لکه گیری فرش به شیوه‌های مختلف آشنا شوید.

تماس با شربت اوغلی:

22000951

55594503

44363699

تماس با شربت اوغلی