قالیشویی شربت اوغلی شعبه اصلی تهران

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شست و شوی دستی فرش

شستشوی دستی فرش در قالیشویی شربت اوغلی به صورت تخصصی انجام میگیرد.

شستشوی دستی فرش شربت اوغلی

شستشوی فرش به صورت دستی

بعضی از فرش ها با توجه به جنس و ظرافتشان نیازمند شست و شوی دستی می باشند که اینکار فقط در قالیشویی شربت اوغلی اتفاق می افتد و تنها به خواسته مشتری و یا پیشنهاد کارشناسان ما

غبارگیری قبل از شستن فرش دستباف

در مرحله اول قبل از شستشو باید فرش را غبارگیری نمود . غبارگیری به دو روش انجام می شود:

غبارگیری معمولی:

در این روش برای زدودن گرد و خاک ، فرش را می تکانند و یا با چوب بر پشت قالی می کوبند تا گرد و خاک آن خارج شود. ضربات چوب نباید آن قدر محکم باشد که به بافت فرش لطمه بزند. اگر فرش شما کمی کهنه و قدیمی باشد و یا رفو شده باشد هر گونه ضربه شدیدی باعث وارد شدن آسیب های جبران ناپذیری به فرش میشود. شستن دستی فرش سپس با جارویی چوبی فرش را طوری جارو می کنند که تار و پود  – شست و شوی دستی فرش – قالی گسیخته نشده و به بافت آن لطمه وارد نشود.هنگام غبار روبی فرش از کوبیدن فرش بر زمین خودداری کنید.امروزه که برای نظافت خانه از جاروبرقی استفاده می شود، گرد و غبار زیادی درون فرش باقی نمی ماند که به غبارگیری نیاز باشد.

غبارگیری مکانیکی:

این کار را در منزل نمی توان انجام داد و فقط در کارخانجات با توجه به کیفیت فرش انجام می گیرد. فرش های دارای گرد و غبار را قبل از شستشو غبارگیری کنید زیرا گرد و غبار در حین شستشو تبدیل به گل شده و در مغز فرش باقی می ماند و به مرور زمان سبب پوسیدگی فرش می گردد. شست و شوی دستی فرش ادامه این مطلب را با عنوان بهترین شیوه شستن فرش دستباف در اینجا بخوانید. آدرس: تهران، ما همه جا درکنار شما هستیم شماره تماس قالیشویی:

02155594503

02122000951

تفاوت شستشوی فرش به صورت دستی با شستشوی اتومات

با توجه به افزایش قیمت فرش از یک سو و نقش بارز آن در دکوراسیون منزل، انتخاب یک قالیشویی خوب و مطمئن برای شستشوی تمیز و دقیق فرش، بیش از اندازه حائز اهمیت است. در گذشته شستشوی فرش به صورت سنتی بسیار رایج بود، چرا که هم فضای شستشو برای خانواده‌ها در خانه‌های ویلایی مهیا بود و هم وقت مردم آزادتر از شرایط فعلی بود و بعضاً به شستن قالی به عنوان یک تفریح پر شور و هیجان نگاه می‌کردند.اما در حال حاضر با توسعۀ آپارتمان نشینی دیگر نه فضایی برای شستشوی دستی فرش وجود دارد و نه قیمت بالای قالی اجازه ریسک به دارنده آن می‌دهد. اما با این وصف باز هم عده ای کار شستشوی اتومات در قالیشویی در منطقه سعادت آباد را قبول دارند. در این مطلب قصد داریم با توضیح در خصوص خدمات قالیشویی ها به تفاوت شستشوی فرش به صورت سنتی با شیوه های اتومات بپردازیم. 

 شستشوی فرش به صورت سنتی در مقابل شستشوی ماشین

توضیح این قسمت را همین ابتدا بین فرش‌های ماشینی و دست باف مجزا می‌کنیم. اگر فرش دست‌باف دارید در واقع از هنر اصیل ایرانی نگهداری می‌کنید، فرشی که هر تار و پودش را دستان هنرمند یک هم وطن گره زده است. با توجه به اینکه فرش دست‌باف از نخ هایی بافته شده که به صورت سنتی رنگ شده اند پس در شستشوی دستی فرش آن باید دقت داشته باشید که رنگ‌های آن با هم ترکیب نشود. ضمناً فرش دست‌باف بعد از خیس شدن به شدت سنگین می‌شود و همین سنگینی پروسه جابه جایی و آویز کردن آن را در خانه به شدت سخت می کند. علاوه بر این فرش دست‌باف اگر خوب خشک نشود، تار و پودش دچار پوسیدگی شده و عمر مفید فرش به شدت کاهش می یابد.

شستشوی دستی یا شستشو در قالیشویی

با توجه به مسائل ذکر شده برای شستشوی دستی فرش دست باف توصیه می‌کنیم به سمت روش‌های سنتی یا دستی نروید. در قالیشوی‌ها کلیه فرایند شستشوی فرش به صورت اتومات انجام می‌شود. مواد شوینده مورد استفاده در قالیشویی‌ها باعث تثبیت رنگ فرش می‌شوند و آب چرک توسط مکش‌های قدرتمند تخلیه شده و فرش دست‌باف بعد از تخلیه آب توسط دستگاه‌های خشک کن، کاملاً خشک خواهد شد.

قالیشویی شربت اوغلی

برای بهره‌گیری از خدمات شستشوی فرش دست‌باف قالیشویی شربت اوغلی که یکی از معتبرترین و برترین قالیشویی‌های سطح تهران است، کافیست در مرورگر خود آدرس اینترنتی sharbatoghliii.comرا جستجو کرده و پس از ورود به وب سایت قالیشویی توحید فرم ثبت سفارش را پر کنید.

تفاوت حساسیت شستشوی فرش ماشینی با دستباف

شستشوی فرش ماشینی چه به صورت سنتی چه به صورت اتومات نسبت به شستشوی فرش دست باف از حساسیت کمتری برخوردار است. اما باز هم در شرایط فعلی توصیه می‌شود در شستشوی دستی فرش ماشینی به نکات زیر دقت کنید:

قبل از خیس شدن، فرش را غبار روبی کنید. بهتر است این کار را با جارو برقی انجام دهید.
فرش را در آبی با جریان ثابت غوطه ور کنید یا اصطلاحاً بخیسانید.
به هیچ وجه روی فرش مواد شوینده اسیدی یا شوینده های سفیدکننده نریزید. بهتر است فقط و فقط از شامپو های ویژه شستشوی فرش استفاده کنید.
در فرآیند تخلیه آب چرک از فرش از فرچه های غیر استاندارد که موجب آسیب دیدن تار و پود فرش و بعضا پارگی آنها می شود استفاده نکنید.
فرش را در حالتی کاملاً آویز و در فضایی نیمه سایه و نیمه آفتابی خشک کنید.

قطع به یقین رعایت تمام نکته های فوق کار ساده ای نیست. با این وصف توصیه می کنیم برای شستشوی دستی فرش ماشینی نیز استفاده از خدمات قالیشویی را جایگزین شیوه سنتی کنید.

قطعاً شما نمی‌توانید شرایطی از قبیل جریان ثابت آب، تخلیۀ کامل آب چرک بدون آسیب رسانی به تار و پود و فضایی نیمه آفتاب و سایه برای خشک کردن فرش پیدا کنید. پس تعصب را کنار گذاشته و شستشوی فرش‌هایتان را به قالیشویی شربت اوغلی بسپارید.

شستشوی دستی فرش و اتوماتیک قالیشویی شربت اوغلی
شستشوی دستی فرش و اتوماتیک قالیشویی شربت اوغلی
تماس با شربت اوغلی